ZRENJANIN - Železnice Srbije žele da uposle u potpunosti domaće remontne
zavode, ali je to za sada nemoguće, izjavio je danas generalni direktor
Železnica Srbije Dragoljub Simonović.
Simonović je istakao da se pokretanjem
ciklusa na železnici pokreće privreda u Srbiji, jer kako je naveo, osim
proizvodnje u pogonima zrenjaninskog Šinvoza, postoje i mali podizvođači
koji radionicu opremaju rezervnim delovima, a to je izuzetno važno za
malu zemlju kao što je Srbija.
"Naši komitenti koji prevoze robu za nas, a nemaju novaca da odmah plate, moći će ubuduće da razgovaraju sa našim ljudima kako da investiraju u vagone, a onda za novac koji su uložili mogu koristiti besplatno vagone za određen period. Tako ćemo dobiti nove vagone i vezati komitente za železnicu", rekao je Simonović.
On je ukazao da vidne rezultate, u svakom delu poslovanja, Železnice Srbije očekuju naredne godine.
Savetnik generalnog direktora Šinvoza Dragan Jevtović naveo je da ta fabrika trenutno upošljava oko 250 radnika i da se najviše radi za potrebe Železnica Srbije, a da je reč o sistemu koji može da odgovori na sve zahteve koje bi pred njega postavile Železnice.
"Naši komitenti koji prevoze robu za nas, a nemaju novaca da odmah plate, moći će ubuduće da razgovaraju sa našim ljudima kako da investiraju u vagone, a onda za novac koji su uložili mogu koristiti besplatno vagone za određen period. Tako ćemo dobiti nove vagone i vezati komitente za železnicu", rekao je Simonović.
On je ukazao da vidne rezultate, u svakom delu poslovanja, Železnice Srbije očekuju naredne godine.
Savetnik generalnog direktora Šinvoza Dragan Jevtović naveo je da ta fabrika trenutno upošljava oko 250 radnika i da se najviše radi za potrebe Železnica Srbije, a da je reč o sistemu koji može da odgovori na sve zahteve koje bi pred njega postavile Železnice.
"Šinvoz je fabrika koja je prvi put osvojila remont velikih vučnih elektrolokomotiva i možemo kod Železnica konkurisati za remont velikog i ozbiljnog voznog parka i u tome vidimo jednu od mogućnosti za život ove fabrike", istakao je Jevtović.
Loš železnički prevoz u Banatu
Situacija u železničkom prevozu na
području Srednjeg Banata je izuzetno loša, a Železnice Srbije su
spremne da pomognu lokalnim samoupravama da se to stanje promeni,
izjavio je danas generalni direktor Železnica Dragoljub Simonović.
On je prilikom posete tom gradu rekao da
je devedesetih godina na tom području bilo 16 putničkih vozova ,
uglavnom šinobusa, a sada ih je samo četiri.
"Tada smo prevozili preko dva miliona
putnika godišnje, a danas samo 73.000. To govori o jako lošoj situaciji u
ovom delu Srbije", istakao je Simonović.
Prema njegovim rečima najveći problem je
to što putnik nije siguran hoće li voz uopšte krenuti sa te železničke
stanice, a "kamoli da bude redovan".
Kada je prevoz robe u pitanju, Simonović
je rekao da jaka privreda u Zrenjaninu zahteva mnogo bolji prevoz, ali
da je slaba nosivost pružnih koridora osnovni problem.
"Ovde je nosivost 16 tona, a potreba je
za 22 tone. Naša uloga jeste da od danas ozbiljno razmotrimo mogućnost
podizanja tonaže za prevoz robe kao i kvalitet prevoza putnika", kazao
je novinarima direktor Železnica Srbije.
On je dodao da je generalnim planom
razvoja železnica Srbije obuhvaćen i Srednji Banat, a ulaskom vozova iz
Rusije, 2015. godine prvi voz koji će biti pokrenut biće na toj relaciji
kao simbol da taj region zaslužuje bolje.
Gradonačelnik Zrenjanina Ivan Bošnjak je
istakao da je, budući da usluge prevoza koristi veliki broj učenika i
studenata, za početak potrebno obezbediti da vozovi kreću na vreme, a
kasnije obezbediti i češće polaske.
0 коментара:
Постави коментар