уторак, 30. јул 2013.

ZRENJANIN - Železnice Srbije žele da uposle u potpunosti domaće remontne zavode, ali je to za sada nemoguće, izjavio je danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.
 
On je prilikom posete zrenjaninskom Šinvozu, koji se bavi remontom vozova, rekao da ta fabrika radi sa 30 odsto kapaciteta, što govori da kriza i dalje traje, i da ta fabrika, kao i drugi remonteri, zavisi od železnice.
RTV

Simonović je istakao da se pokretanjem ciklusa na železnici pokreće privreda u Srbiji, jer kako je naveo, osim proizvodnje u pogonima zrenjaninskog Šinvoza, postoje i mali podizvođači koji radionicu opremaju rezervnim delovima, a to je izuzetno važno za malu zemlju kao što je Srbija.

"Naši komitenti koji prevoze robu za nas, a nemaju novaca da odmah plate, moći će ubuduće da razgovaraju sa našim ljudima kako da investiraju u vagone, a onda za novac koji su uložili mogu koristiti besplatno vagone za određen period. Tako ćemo dobiti nove vagone i vezati komitente za železnicu", rekao je Simonović.

On je ukazao da vidne rezultate, u svakom delu poslovanja, Železnice Srbije očekuju naredne godine.

Savetnik generalnog direktora Šinvoza Dragan Jevtović naveo je da ta fabrika trenutno upošljava oko 250 radnika i da se najviše radi za potrebe Železnica Srbije, a da je reč o sistemu koji može da odgovori na sve zahteve koje bi pred njega postavile Železnice.

RTV
On je dodao da se u fabrici radi po programu Vlade Srbije za oživljavanje srpske vagonogradnje, da se prave elektromotorni vozovi, lokomotive, ali se radi i za crnogorske železnice.

"Šinvoz je fabrika koja je prvi put osvojila remont velikih vučnih elektrolokomotiva i možemo kod Železnica konkurisati za remont velikog i ozbiljnog voznog parka i u tome vidimo jednu od mogućnosti za život ove fabrike", istakao je Jevtović.

Loš železnički prevoz u Banatu

Situacija u železničkom prevozu na području Srednjeg Banata je izuzetno loša, a Železnice Srbije su spremne da pomognu lokalnim samoupravama da se to stanje promeni, izjavio je danas generalni direktor Železnica Dragoljub Simonović.
On je prilikom posete tom gradu rekao da je devedesetih godina na tom području bilo 16 putničkih vozova , uglavnom šinobusa, a sada ih je samo četiri.
"Tada smo prevozili preko dva miliona putnika godišnje, a danas samo 73.000. To govori o jako lošoj situaciji u ovom delu Srbije", istakao je Simonović.
RTV

Prema njegovim rečima najveći problem je to što putnik nije siguran hoće li voz uopšte krenuti sa te železničke stanice, a "kamoli da bude redovan".
Kada je prevoz robe u pitanju, Simonović je rekao da jaka privreda u Zrenjaninu zahteva mnogo bolji prevoz, ali da je slaba nosivost pružnih koridora osnovni problem.
"Ovde je nosivost 16 tona, a potreba je za 22 tone. Naša uloga jeste da od danas ozbiljno razmotrimo mogućnost podizanja tonaže za prevoz robe kao i kvalitet prevoza putnika", kazao je novinarima direktor Železnica Srbije.
On je dodao da je generalnim planom razvoja železnica Srbije obuhvaćen i Srednji Banat, a ulaskom vozova iz Rusije, 2015. godine prvi voz koji će biti pokrenut biće na toj relaciji kao simbol da taj region zaslužuje bolje.
Gradonačelnik Zrenjanina Ivan Bošnjak je istakao da je, budući da usluge prevoza koristi veliki broj učenika i studenata, za početak potrebno obezbediti da vozovi kreću na vreme, a kasnije obezbediti i češće polaske.

0 коментара:

Постави коментар