Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je početak izgradnje gradskog metroa najkasnije za dve godine. EBRD će odobriti kredit za metro od 600 miliona evra.
"Ukoliko budemo imali podršku držve Srbije, čija je garancija neophodna za ovako veliki posao, radovi na prvoj liniji od Novog Beograda do Vukovog spomenika mogu početi za 24 meseca", rekao je Đilas novinarima u Skupštini Beograda koja raspravlja o rebalansu gradskog budžeta za 2013. godinu.
Prema njegovim rečima, na osnovu međudržavnog sporazuma Francuska će finansirati vodove i elektropreme za metro, a građevinski radovi biće plaćeni kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
"Dogovorili smo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, a pregovarali smo sa njima gotovo godinu i po dana, i pre neki dan smo dobili zvanično pismo o odobrenju kredita za finansiranje građevinskih radova, čija je projektna vrednost 600 miliona evra", objasnio je Đilas.
Gradonačelnik Beograda je istakao da je za dobijanje tog kredita neophodna i garancija države Srbije, ali da će grad moći sam da vraća taj kredit.
"Taj kredit će biti ugovoren od danas za godinu i po dana, uz grejs period od pet godina, što znači da se prva rata biti u 2020. godini, kada će grad, po sadašnjem iznosu kredita, vraćati negde oko 30 miliona evra i neće nam predstavljati problem da na taj iznos dodamo i godišnji iznos rate za prvu liniju metroa", kazao je Đilas i dodao da očekuje da će grad taj kredit vraćati u narednih 20 do 25 godina.
Đilas je dodao da će ove nedelje u Francuskoj imati više sastanaka sa kompanijam koje rade plan izgradnje beogradskog metroa.
"Ostaje da francuska firma Ežis, koja je uradila projekat prve trase metroa, uradi idejni projekat i studiju opravdanosti, posle čega počinju formalni pegovori sa EBRD-om oko uslova kredita", rekao je Đilas.
Đilas se osvrnuo i na kritike o prezaduženosti Beograda i naveo da od 650 miliona evra, koliki je predviđeni budžet grada, rate kredita ne prelaze 10 odsto te vrednosti.
"To znači da nam je rata oko 60-ak miliona evra i to je isto kao kad neki građanin ima platu 500 evra, a kupi veš mašinu ili televizor i plaća ratu od 50 evra. Složićete se sa mnom da to nije prezaduženost kućnog budžeta", naveo je Đilas i dodao da isto važi i za Beograd i da takvi projekti doprinose razvoju grada.
Metro, kako je ocenio, jeste razvojna šansa Beograda.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da će, s druge strane, današnjim rebalansom gradskog budžeta biti smanjena infrastrukturna ulaganja u grad u ovoj godini.
"Rebalansom su smanjena infrastrukturna ulaganja. Morali smo ove godine da odustanemo od izgradnje Doma zdravlja na Labudovom brdu, ali i od nekih ozbiljnih infrastrukturnih projekata. To nije dobro, jer ako se nastavi u tom pravcu onda će grad morati da se zaustavi. Kada se zaustavi Beograd zaustaviće se i Srbija", ocenio je Đilas.
On je rekao i da je grad bio prinuđen da uzme nove kredite koji su namenjeni za izgradnju obdaništa i osnovne škole u naselju Stepa Stepanović, kao i za nabavku 30 novih tramvaja. Đilas je podsetio i da je nedavno nabavljeno i 200 novih autobusa.
Antić: Da vidimo imamo li snage za metro
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić rekao je da će beogradska i republička vlast narednih meseci zajedno sagledati da li "imaju snage za projekat izgradnje beogradskog metroa".
"Treba svi zajedno da sagledamo da li smo kao država i grad u mogućnosti da jedan takav projekat iznesemo", rekao je Anitć.
Povodom zahteva odborničke grupe DSS-a za raskidanje ugovora sa kompanijom "Apeks solušn tehnolodži", koja rukovodi sistemom Bus plus naplate karata, Antić je rekao da gradska vlast treba da analizira zašto građani ne prihvataju ovaj sistem, te da nije isključeno da Beograd uđe u pregovore sa Apeksom i ponovo preuzme naplatu karata.
Prema njegovim rečima, današnja odluka o rebalansu budžeta je objektivna posledica smanjenja prihoda na nivou cele Srbije. Antić je dodao i da rebalans obezbeđuje nastavak vođenja socijalne politike, kao i da će biti očuvani svi vidovi socijalnih davanja.
"Mi smo danas doneli odluku o dodatnom zaduženju grada za oko 60 miliona evra, ja nisam srećan zbog toga, ali na žalost to je posledica objektivnog smanjenja naših prihoda", rekao je predsednik gradskog parlamenta.
Izvor: Beta, Tanjug
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je početak izgradnje gradskog metroa najkasnije za dve godine. EBRD će odobriti kredit za metro od 600 miliona evra.
Dragan Đilas (Tanjug, arhiva)
Dragan Đilas (Tanjug, arhiva)
"Ukoliko budemo imali podršku držve Srbije, čija je garancija neophodna za ovako veliki posao, radovi na prvoj liniji od Novog Beograda do Vukovog spomenika mogu početi za 24 meseca", rekao je Đilas novinarima u Skupštini Beograda koja raspravlja o rebalansu gradskog budžeta za 2013. godinu.
Prema njegovim rečima, na osnovu međudržavnog sporazuma Francuska će finansirati vodove i elektropreme za metro, a građevinski radovi biće plaćeni kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
"Dogovorili smo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, a pregovarali smo sa njima gotovo godinu i po dana, i pre neki dan smo dobili zvanično pismo o odobrenju kredita za finansiranje građevinskih radova, čija je projektna vrednost 600 miliona evra", objasnio je Đilas.
Gradonačelnik Beograda je istakao da je za dobijanje tog kredita neophodna i garancija države Srbije, ali da će grad moći sam da vraća taj kredit.
"Taj kredit će biti ugovoren od danas za godinu i po dana, uz grejs period od pet godina, što znači da se prva rata biti u 2020. godini, kada će grad, po sadašnjem iznosu kredita, vraćati negde oko 30 miliona evra i neće nam predstavljati problem da na taj iznos dodamo i godišnji iznos rate za prvu liniju metroa", kazao je Đilas i dodao da očekuje da će grad taj kredit vraćati u narednih 20 do 25 godina.
Đilas je dodao da će ove nedelje u Francuskoj imati više sastanaka sa kompanijam koje rade plan izgradnje beogradskog metroa.
"Ostaje da francuska firma Ežis, koja je uradila projekat prve trase metroa, uradi idejni projekat i studiju opravdanosti, posle čega počinju formalni pegovori sa EBRD-om oko uslova kredita", rekao je Đilas.
Đilas se osvrnuo i na kritike o prezaduženosti Beograda i naveo da od 650 miliona evra, koliki je predviđeni budžet grada, rate kredita ne prelaze 10 odsto te vrednosti.
"To znači da nam je rata oko 60-ak miliona evra i to je isto kao kad neki građanin ima platu 500 evra, a kupi veš mašinu ili televizor i plaća ratu od 50 evra. Složićete se sa mnom da to nije prezaduženost kućnog budžeta", naveo je Đilas i dodao da isto važi i za Beograd i da takvi projekti doprinose razvoju grada.
Metro, kako je ocenio, jeste razvojna šansa Beograda.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da će, s druge strane, današnjim rebalansom gradskog budžeta biti smanjena infrastrukturna ulaganja u grad u ovoj godini.
"Rebalansom su smanjena infrastrukturna ulaganja. Morali smo ove godine da odustanemo od izgradnje Doma zdravlja na Labudovom brdu, ali i od nekih ozbiljnih infrastrukturnih projekata. To nije dobro, jer ako se nastavi u tom pravcu onda će grad morati da se zaustavi. Kada se zaustavi Beograd zaustaviće se i Srbija", ocenio je Đilas.
On je rekao i da je grad bio prinuđen da uzme nove kredite koji su namenjeni za izgradnju obdaništa i osnovne škole u naselju Stepa Stepanović, kao i za nabavku 30 novih tramvaja. Đilas je podsetio i da je nedavno nabavljeno i 200 novih autobusa.
Antić: Da vidimo imamo li snage za metro
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić rekao je da će beogradska i republička vlast narednih meseci zajedno sagledati da li "imaju snage za projekat izgradnje beogradskog metroa".
"Treba svi zajedno da sagledamo da li smo kao država i grad u mogućnosti da jedan takav projekat iznesemo", rekao je Anitć.
Povodom zahteva odborničke grupe DSS-a za raskidanje ugovora sa kompanijom "Apeks solušn tehnolodži", koja rukovodi sistemom Bus plus naplate karata, Antić je rekao da gradska vlast treba da analizira zašto građani ne prihvataju ovaj sistem, te da nije isključeno da Beograd uđe u pregovore sa Apeksom i ponovo preuzme naplatu karata.
Prema njegovim rečima, današnja odluka o rebalansu budžeta je objektivna posledica smanjenja prihoda na nivou cele Srbije. Antić je dodao i da rebalans obezbeđuje nastavak vođenja socijalne politike, kao i da će biti očuvani svi vidovi socijalnih davanja.
"Mi smo danas doneli odluku o dodatnom zaduženju grada za oko 60 miliona evra, ja nisam srećan zbog toga, ali na žalost to je posledica objektivnog smanjenja naših prihoda", rekao je predsednik gradskog parlamenta.
Vest preuzeta sa portala B92.
0 коментара:
Постави коментар