четвртак, 8. август 2013.

Алармантно стање станичних колосека




Од шест станичних колосека у железничкој станици Мајданпек комплетно ради само један. Укупно стање железничке инфраструктуре је такво да се маневрисање возовима, којима се транспортује концентрат руде бакра за потребе РТБ-а Бор, обавља у једном делу на једино могући начин изгуравањем композициција, због не могућности да се локомотива пребаци на други крај воза. Овдашње железничаре, међутим, више брине неизвесност око тога колико дуго ће овакво стање трајати, јер може проузроковати потпуну блокаду индустријских колосека.
На лоше стање у станици Мајданпек, која се налази на прузи Пожаревац - Бор - Зајечар, указује се годинама уназад. Почетком ове године, трулост прагова била је од 63 до 78 одсто. Од укупно 5.790 постојећих прагова, за 4.048 тада је званично речено да су трули. С обзиром да је и застор загађен, шине у лошем стању, колосечни прибор дотрајао, челници Секције за инфраструктуру железничког чвора Зајечар и ОЦ за одржавање пруга указивали су да су колосеци у стању за затварање, што би реметило не само железнички саобраћај, већ угрозило и рад рудника Мајданпек.
Ових дана у Зајечару истичу да се излаз мора наћи и да је помоћ РТБ-а Бор можда реална могућност. Железничари ће издржати и урадити и више него што се од њих очекује, јер су свесни важности Мајданпека за укупан железнички саобраћај на овој прузи, али и економску ситуацију у овом делу Републике. На жалост, њихове могућности су лимитиране недостатком материјала, па све службе заједнички изналазе начин да се превазиђе ово тешко време, до изласка ЗОП-оваца на пругу са конкретним и дугорочним решењем проблема.

АУТОР ТЕКСТА
Жарко Ристић

Преузето са портала Клуба љубитеља Тимочких пруга.

0 коментара:

Постави коментар