петак, 28. април 2017.

Улазак у Музеј железнице у Утрехту
Други део можете наћи користећи следећи линк. Second part you can find using this link.
Трећи део можете наћи на овом линку. Third part you can find using this link.

Музеј у Утрехту (Utrecht) je највећи и најважнији железнички музеј у Холандији. Иначе, за разлику од постјугословенских ценралистичких деспотија, Холандија је већем броју градова доделила функције главних градова. Амстердам је туристичка престоница, Ротердам је најважнија лука, Ден Хаг (у преводу иза живице), је седиште владе и амбасада, а у Утрехту је најважнији универзитет и седиште управе железница.

The Railway Museum in Utrecht (Spoorweg Museum) is the biggest and most important railway museum in Nederlands. Mayority of text is in Serbian language, but the majority of those blog posts are photos. Injoy watching, and when you have time, visit this very beautiful and well cared museum. Museum works from 10:00 AM until 5:00 PM (17:00) from tuesday to sunday. The ticket was 16 euro, 14.april 2017. I recommend to plan at least three hours in that museum, not less.

Стара железничка, у којој је данас музеј, налази се на источном делу историјског центра Утрехта. Нова се налази западно, и око ње се граде солитери, и још не потпуно завршен највећи шопинг мол у Холандији. Иначе, за разлику од других великих градова Холандије, Утрехт је изузетак који је у идентитетском и архитектонском смислу у већој мери страдао од стране похлепних инвеститора. Ипак, рушење железнице и наслеђа везаног уз њу је превелик вандализам за Холанђане, чак и као изузетак. Стара железничка линија пролази кроз центар града у нивоу, пресецајући у нивоу булеваре са 3+3 траке, на 10 так метара од прозора неких од најлуксузнијих кућа у Утрехту, а на њој и даље саобраћа једна редовна железничка линија.

За разлику од претходних објава, овај пут више слика, мање речи.

Пред самим улазом мапа

Иначе, улазница је 16 евра, за децу 7.У Холандији су улазнице за музеје 7-20 евра.
Главни хол станице-музеја
Главни хол
Веза са отвореном пругом

крећемо ка централном делу музеја
Водоторањ и механичка сигнализација.
Мислим да би се особље музеја запрепастило, када би сазнло да се у Србији и даље користи механичка сигнализација.
Кабловско управљање скретницом.
Идемо даље
Салонска дресина
Управљачница је изнад. Иначе, улазак у овај експонат је немогућ, а прилаз за добре слике лош. Има шанк и одличан преглед за разгледање около.
Управо се отпрема воз на редовној линији.
Још пар слика из салонских кола
Салонска кола
Поштанска кола
Мобилијар чија је сврха одавања духа старих времена.
Дизел моторни воз.
Маневарка
Поред појединих железничких станица сам виђао маневарске дизел локомотиве као експонате уз исте. Једино је у Србији последњих пар година толика издаја да се локомотиве продају на лицитацији. Најгора стара локомотива, ако нема баш никакву другу, има вредност естетике и наслеђа.
Објашњење на холандском
Генерално, недостају обавештења на језицима који није холандски. Као да нису рачунали озбиљно на стране туристе.
Унутрашњост поштанских кола.
Унутрашњост поштанских кола
Није у све вагоне дозвољен улазак, али у овај јесте.
Пред улазак у затворен део.
У експонатима се обично може видети реконструкција јела, као да је сада послужена вечера.
Спремни за вечеру
Путнички вагон
Код путничких кола, обично се са супротне стране пуштају стари филмови са тематиком железнице.
Један од најстаријих електромоторних возова.
Оваква кола су у редовном саобраћају.
Уместо да се у музеј пошаљу средства која су преживела највише раубовања, у Холандији се примерак новог воза пошаље у музеј.
На другом перону
Из мало другачијег угла
Деци за игру
Више од половине свих посетилаца музеја су деца. Као што се у Београду деца воде у шопинг мол, у Холандији се воде у Музеј.
Поглед из управљачнице.
Шешир, ташна, капут, успомена на путовање у купеима.
Полако децо, маму боле ноге
Ред вожње из 1952.
Још 1952. је основни циљни стандард на Холандским железницама био возови сваких барем 2 сата. Данас, на готово свим линијама у Холандији, возови иду сваких пола сата или чешће.
Децо, јер волите брзу вожњу?
У другом делу, више о програму и затвореном делу музеја. Користите овај линк.

0 коментара:

Постави коментар