понедељак, 8. јул 2013.

Železnice Srbije uskoro će zameniti kompaniju Alpina na gradnji železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije i raspisati tender za novog izvođača radova
Dragoljub Simonović


Železnice Srbije uskoro će zameniti kompaniju Alpina na gradnji železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije i raspisati tender za novog izvođača radova, najavio je u subotu generalni direktor Dragoljub Simonović.

Alpina iz Austrije je u stečaju i srpske železnice će pravno regulisati obaveze sa tom kompanijom, rekao je Simonović Tanjugu ističući da to treba hitno uraditi zbog velikog kašnjenja sa radovima na mostu, koji je važan deo železničkog Koridora 10.

Simonović je kazao da je prethodno rukovodstovo železnice nezakonito isplatilo avans austrijsko-slovenačkom konzorcijumu Alpina-Meteorit i priznalo mu dodatne radove vrednosti oko 10 miliona evra, što će ispitati istražni organi.

Čelnik železnice je dodao da je taj konzorcijum do sada obavio oko 40 odsto posla.

Na gradilištu novog železničkog mosta preko Velike Morave, između Jovca i Ćuprije, mesecima unazad nije bilo radnika konzorcijuma već je samo jedan čuvar obezbeđivao objekat, kažu u železnicama.

Planirano je da ugovor bude raskinut sa konzorcijumom u celini, a ne samo pojedinačno sa Alpinom.

Železnice Srbije su već prikupile svu dokumentaciju o realizaciji tog projekta i nezavisno od toga što je Alpina proglasila stečaj taj materijal biće prosleđen nadležnim službama, zbog sumnje da je železnica različitim malverzacijama tokom 2011. i 2012. oštećena na tom poslu.

Izgradnja mosta preko Velike Morave više puta ove godine bila je tema sastanaka aktuelnog najvišeg rukovodstva srpskih železnica, koje je intenzivno pokušavalo da nađe način da projekat ipak bude završen, iako je to bilo krajnje neizvesno.

Most između Jovca i Ćuprije, na pruzi Beograd - Niš, trebalo je da bude završen još 3. avgusta 2012. godine.

Prema podacima stručnih službi srpskih železnica, prethodno rukovodstvo železnica do kraja prošle godine isplatilo je konzorcijumu Alpina - Meteorit u potpunosti ugovoreni iznos od oko 8,9 miliona evra, ali i priznalo dodatne radove u vrednosti od oko 1,4 miliona evra, iako je na gradilište stigla tek petina čelične konstrukcije za novi most.

Za naknadne radove ne postoji nikakav aneks ugovora sa srpskim železnicama, čija je vrednost oko 1,4 miliona evra.

Reč je o radovima na izradi pristupnog nasipa i njegovoj zaštiti, uređenju rečnog korita i snižavanju nivoa podzemnih voda. Iako komisije srpskih železnica od februara ove godine proveravaju navedene dopunske radove, čak i kada bi se oni priznali, to znači da je plaćeno oko 86 odsto ukupne sume ugovorenih i dodatnih radova.

Pri tom, konzorcijum, prema zaključcima stručnih službi srpskih železnica, nema odgovarajuću opremu, niti dovoljno ljudstva i mehanizacije za taj posao.

Do sada je od isporučenih elemenata čelične konstrukcije formirano samo oko 67,5 metara mosta, od ukupno 322,5 metara koliko novi most treba da bude dugačak.

Prethodno rukovodstvo Železnica Srbije nije ispostavilo ni jedan odštetni zahtev izvođačima radova, iako radovi kasne već 10 meseci, a rok za njihov završetak produžen je čak za 14 meseci.

Izgradnja novog mosta finansira se iz kredita Evropske investicione banke. Novi čelični most treba da bude dvokolosečan, dug 322,5 metara i težak 2.400 tona i izgrađen u okviru radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge duge 10,2 kilometra.

Ugovor između Železnica Srbije i konzorcijuma Alpina-Meteorit potpisan je 30. decembra 2010, a radovi su počeli 10. februara 2011.

Rok za završetak radova bio je 540 dana, odnosno 3. avgust 2012, a rok je naknadno produžen do 30. septembra 2013. godine.

Preuzeto sa poratala Novosti, gde je vest objavljena 6.jula 2013.

0 коментара:

Постави коментар