Линк за потписивање електронске петиције за опстанак железничке станице!
За 1.јул 2018. је најављен престанак саобраћаја свих путничких возова ка центру Београда, а до краја исте године и свих аутобуса у приградском и међуградском саобраћају. По истом плану се сав тај превоз сели на недовршене, и градским превозом лошије повезане станице у Блоку 42 и у Прокопу. Као разлог за овакве промене на штету и Београђана и осталих житеља Србије који живе ван Београда се наводи "интерес инвеститора". Како не постоји инвеститор који то заиста јесте, који би одаљио тржиште од неколико десетина милиона људи од капије свог комерцијалног објекта, остаје отворено питање постоји ли ико разуман коме је то у интересу, и зашто огромна већина и политичара и новинара и стручњака ћути, односно прећутно одобрава да се направи ова штета за све?
Београд је захваљујући својој железничкој станици након стицања независности Србије на Берлинском когресу, од вароши уз пограничну тврђаву постао престоница, центар и метропола. И дан данас се највећи део факултета Београдског универзитета, управне зграде, министарства, елитних средњих школа Главна пошта, РТС и скоро све остале националне медијске куће, већина музеја и позоришта, већина амбасада, хотела и туристичких вредности налазе у зони "Круга двојке", на малом простору и релативно близу и железничке и аутобуске станице. Све то чини центар једне цивилизоване европске државе, који мора бити лако доступан свим грађанима Србије. Реонске станице Нови Београд, Земун, Прокоп и Раковица чине врло корисну допуну веза са различитим деловима милионског града, али никако не могу заменити ону железничку и аутобуску станицу која је грађанима Србије најважнија!
Железница у Србији је данас у великој мери запуштена због ратова, санкција, транзицијске кризе, али у свим државама Европе које нису имале те врсте потешкоћа, железница представља најбржи, најпоузданији, најјефтинији, и еколошки најприхватљивији начин да се дође до центра неког милионског града. То је начин превоза финансијски доступан најширем слоју становништва, истовремено и најбољи превоз за здравствено угрожене категорије путника. Сама аутобуска станица у центру је важна зато што је железничка мрежа намењена да покрије само најважније правце, а због лошег стања пруга и мањка возова, на многим главним правцима је железнички превоз тренутно испод сваког стандарда. Влада Србије је у последњих неколико година уложила велика средства да се неки од главних праваца обнове, и бар делимично надокнади недостатак возова набавком нових. Утолико је веће питање, чиме се правда такво улагање, ако се укида најважнија железничка станица у Србији?
Из свих тих разлога, позивамо на протест 16.марта 2018. у 18:00 на Савском тргу, за одбрану јавног интереса, за престоницу лако доступну свима, за величанствену капију Београда у свом срцу, техничко унапређење, а не укидање исте, за одржив развој, без насиља, увреда и странчарења!
За 1.јул 2018. је најављен престанак саобраћаја свих путничких возова ка центру Београда, а до краја исте године и свих аутобуса у приградском и међуградском саобраћају. По истом плану се сав тај превоз сели на недовршене, и градским превозом лошије повезане станице у Блоку 42 и у Прокопу. Као разлог за овакве промене на штету и Београђана и осталих житеља Србије који живе ван Београда се наводи "интерес инвеститора". Како не постоји инвеститор који то заиста јесте, који би одаљио тржиште од неколико десетина милиона људи од капије свог комерцијалног објекта, остаје отворено питање постоји ли ико разуман коме је то у интересу, и зашто огромна већина и политичара и новинара и стручњака ћути, односно прећутно одобрава да се направи ова штета за све?
Београд је захваљујући својој железничкој станици након стицања независности Србије на Берлинском когресу, од вароши уз пограничну тврђаву постао престоница, центар и метропола. И дан данас се највећи део факултета Београдског универзитета, управне зграде, министарства, елитних средњих школа Главна пошта, РТС и скоро све остале националне медијске куће, већина музеја и позоришта, већина амбасада, хотела и туристичких вредности налазе у зони "Круга двојке", на малом простору и релативно близу и железничке и аутобуске станице. Све то чини центар једне цивилизоване европске државе, који мора бити лако доступан свим грађанима Србије. Реонске станице Нови Београд, Земун, Прокоп и Раковица чине врло корисну допуну веза са различитим деловима милионског града, али никако не могу заменити ону железничку и аутобуску станицу која је грађанима Србије најважнија!
Железница у Србији је данас у великој мери запуштена због ратова, санкција, транзицијске кризе, али у свим државама Европе које нису имале те врсте потешкоћа, железница представља најбржи, најпоузданији, најјефтинији, и еколошки најприхватљивији начин да се дође до центра неког милионског града. То је начин превоза финансијски доступан најширем слоју становништва, истовремено и најбољи превоз за здравствено угрожене категорије путника. Сама аутобуска станица у центру је важна зато што је железничка мрежа намењена да покрије само најважније правце, а због лошег стања пруга и мањка возова, на многим главним правцима је железнички превоз тренутно испод сваког стандарда. Влада Србије је у последњих неколико година уложила велика средства да се неки од главних праваца обнове, и бар делимично надокнади недостатак возова набавком нових. Утолико је веће питање, чиме се правда такво улагање, ако се укида најважнија железничка станица у Србији?
Из свих тих разлога, позивамо на протест 16.марта 2018. у 18:00 на Савском тргу, за одбрану јавног интереса, за престоницу лако доступну свима, за величанствену капију Београда у свом срцу, техничко унапређење, а не укидање исте, за одржив развој, без насиља, увреда и странчарења!
0 коментара:
Постави коментар