четвртак, 29. јун 2017.

На овом линку имате 1. део
На овом линку имате 2. део
На овом линку имате 3. део

Након оријент експреса, идемо у шопинг. Музеј, осим два ресторана и кафеа, има и своју продавницу. Већина производа су сувенири и играчке за децу, али има и део са књигама.
Продавница у музеју
Међутим, поред тога, унутра се могу наћи и чарапице за децу са мотивима железнице.
Чарапице
Напољу, осим гледања, деца се могу мало и провозати. Што каже тета Ђана: "Од гледања нема селамета".
Дресина за децу.
Следећа слика је везана за чекаоницу за филмску пројекцију у једном делу поставке, за коју нисам имао времена. Ипак сам дошао само три сата пре затварања.
Макете
Дечји воз, који иде у круг, снимио сам само у тренутку сервисне вожње. Остало је једва још пола сата до затварања.
дечији воз
Воз пролази око језера са светиоником. Да не забораве мали Холанђани да се осим захваљујући железницама, њихова земља развијала и захваљујући водном саобраћају.
Светионик, прилаз чамцем.
А напољу, стара ложионица. Око ње неколико углавном маневарских локомотива.
Окретница

Са друге стране
Једна ми је била посебно занимљива, балсамовани предак серије ЖС 621, популарног Телетабиса.
Прателетабис, предак ЖС 621
А ево га и ТЕЕ (Транс Европа Експрес), дизелмоторни возови за брзине 140км/с, који су саобраћали у рано доба Европске уније. Користили су дизел вучу због чак 4 различита система напајања, и тада и даље прескупих вишесистемских локомотива.
ТЕЕ дизел моторни воз
Поред свега, налази се још неколико експоната, без посебних ознака, за које само упућенији знају шта су и чему су служили. Али се савршено уредно одржавају.
Отворени део, експонати
Идемо на отворени део и поштански воз.
Поштански део моторног воза
Са овог перона сваких сат времена саобраћа шатл линија до главне путничке станице у Утрехту, у току радног времена музеја.
Перон
Морао сам мало бацити и поглед у управљачницу. Због рефлексије, не могу направити добру фотографију.
Поглед у управаћницу.
Овде имамо занимљив крај вагона. У Србији имамо неколико оваквих вагона у лошем стању, разбацаних на разним локацијама. Среће је ако их нису све уништили такозвани "сакупљачи секундарних сировина". Ради превенције говора мржње о Ромима, ти криминалци и вандали нису само Роми, а и када то раде Роми, они због злоупотребе беде у којој се налазе, одраде најпрљавији, најопаснији, и најмање плаћен део "посла".
Стари дизајн вагона.
Идемо даље:
ЕМВ
Занимљиво, у музеју се могу наћи и средства која и даље саобраћају, на пример, између Ден Хага и Дордрехта.
ЕМВ
Има ту и теретних кола:
Теретни вагони
Полако се приближавамо краљевском плавом возу.
Локомотива краљевског плавог воза.
Унутар воза је све учињено да секраљевској породици путовање учини удобним, и омогући читав низ активности. Примера ради, постојала је и телефонска линија. Жао ми је што ће следећа слика бити лоша, али у лошим условима да приђем, због баријера којима се штите експонати, нисам успео да направим добру слику.
Краљичин купе
А ево и кухиња
Кухиња
Па, канцеларија:
Канцеларија 1
И из другог угла:
Канцеларија 2
Спаваћа соба, вероватно дечија, или за високе чланове владе. Краљевска је била немогућа за фотографисање.
Спаваћа соба
И на крају улаз у два краљевска вагона споља.
Краљевски вагон споља
Има ту још занимљивих, и добро одржаваних експоната.
Парна локомотива
А на перону, један од ресторана, део перона користи као летњу башту.
Перон
А, ево га и отправник, познсћете га по црвеној капи.
Ни један воз не сме да крене док му ја не дам полазак!
Сада идеми у унутрашњост станичне зграде. Прво, унутрашњи део ресторана. Празно је јер је ускоро време затварања.
Ресторан
Идемо у чекаоницу.
Чекаоница
На мердевинама је девојчица, енглескиња, чини ми се да је звезда овог видеа!
Кофери
Ако сте мислили да је прва чекаоница луксузна, погледајте ову:
Лукс чекаоница 1
Лукс чекаоница 2
И да се на крају вратимо одакле смо пошли.
Деца плачу, хоће да остану, како неко може бити тако суров да им затвори музеј у 5 поподне! Ја сабирам утиске, и одушевљење које ме неће проћи данима. Генералне замерке су углавном на мало информација на енглеском, и генерално, занемаривање групе возољубитеља као циљне групе, али уколико је оволико уложено у одржавање експоната и презентацију поставке, то пословно унапређење ка возољубитељима је ситница.

Хвала свим читаоцима на пажњи на сва 4 дела!

1 коментар:

  1. Овако би могло да буде и у Београду, да је свести и савести.

    ОдговориИзбриши