На овом линку имате 1. део
На овом линку имате 2. део
На овом линку имате 3. део
Након оријент експреса, идемо у шопинг. Музеј, осим два ресторана и кафеа, има и своју продавницу. Већина производа су сувенири и играчке за децу, али има и део са књигама.
|
Продавница у музеју |
Међутим, поред тога, унутра се могу наћи и чарапице за децу са мотивима железнице.
|
Чарапице |
Напољу, осим гледања, деца се могу мало и провозати. Што каже тета Ђана: "Од гледања нема селамета".
|
Дресина за децу. |
Следећа слика је везана за чекаоницу за филмску пројекцију у једном делу поставке, за коју нисам имао времена. Ипак сам дошао само три сата пре затварања.
|
Макете |
Дечји воз, који иде у круг, снимио сам само у тренутку сервисне вожње. Остало је једва још пола сата до затварања.
|
дечији воз |
Воз пролази око језера са светиоником. Да не забораве мали Холанђани да се осим захваљујући железницама, њихова земља развијала и захваљујући водном саобраћају.
|
Светионик, прилаз чамцем. |
А напољу, стара ложионица. Око ње неколико углавном маневарских локомотива.
|
Окретница |
|
Са друге стране |
Једна ми је била посебно занимљива, балсамовани предак серије ЖС 621, популарног Телетабиса.
|
Прателетабис, предак ЖС 621 |
А ево га и ТЕЕ (Транс Европа Експрес), дизелмоторни возови за брзине 140км/с, који су саобраћали у рано доба Европске уније. Користили су дизел вучу због чак 4 различита система напајања, и тада и даље прескупих вишесистемских локомотива.
|
ТЕЕ дизел моторни воз |
Поред свега, налази се још неколико експоната, без посебних ознака, за које само упућенији знају шта су и чему су служили. Али се савршено уредно одржавају.
|
Отворени део, експонати |
Идемо на отворени део и поштански воз.
|
Поштански део моторног воза |
Са овог перона сваких сат времена саобраћа шатл линија до главне путничке станице у Утрехту, у току радног времена музеја.
|
Перон |
Морао сам мало бацити и поглед у управљачницу. Због рефлексије, не могу направити добру фотографију.
|
Поглед у управаћницу. |
Овде имамо занимљив крај вагона. У Србији имамо неколико оваквих вагона у лошем стању, разбацаних на разним локацијама. Среће је ако их нису све уништили такозвани "сакупљачи секундарних сировина". Ради превенције говора мржње о Ромима, ти криминалци и вандали нису само Роми, а и када то раде Роми, они због злоупотребе беде у којој се налазе, одраде најпрљавији, најопаснији, и најмање плаћен део "посла".
|
Стари дизајн вагона. |
Идемо даље:
|
ЕМВ |
Занимљиво, у музеју се могу наћи и средства која и даље саобраћају, на пример, између Ден Хага и Дордрехта.
|
ЕМВ |
Има ту и теретних кола:
|
Теретни вагони |
Полако се приближавамо краљевском плавом возу.
|
Локомотива краљевског плавог воза. |
Унутар воза је све учињено да секраљевској породици путовање учини удобним, и омогући читав низ активности. Примера ради, постојала је и телефонска линија. Жао ми је што ће следећа слика бити лоша, али у лошим условима да приђем, због баријера којима се штите експонати, нисам успео да направим добру слику.
|
Краљичин купе |
А ево и кухиња
|
Кухиња |
Па, канцеларија:
|
Канцеларија 1 |
И из другог угла:
|
Канцеларија 2 |
Спаваћа соба, вероватно дечија, или за високе чланове владе. Краљевска је била немогућа за фотографисање.
|
Спаваћа соба |
И на крају улаз у два краљевска вагона споља.
|
Краљевски вагон споља |
Има ту још занимљивих, и добро одржаваних експоната.
|
Парна локомотива |
А на перону, један од ресторана, део перона користи као летњу башту.
|
Перон |
А, ево га и отправник, познсћете га по црвеној капи.
|
Ни један воз не сме да крене док му ја не дам полазак! |
Сада идеми у унутрашњост станичне зграде. Прво, унутрашњи део ресторана. Празно је јер је ускоро време затварања.
|
Ресторан |
Идемо у чекаоницу.
|
Чекаоница |
На мердевинама је девојчица, енглескиња,
чини ми се да је звезда овог видеа!
|
Кофери |
Ако сте мислили да је прва чекаоница луксузна, погледајте ову:
|
Лукс чекаоница 1 |
|
Лукс чекаоница 2 |
И да се на крају вратимо одакле смо пошли.
Деца плачу, хоће да остану, како неко може бити тако суров да им затвори музеј у 5 поподне! Ја сабирам утиске, и одушевљење које ме неће проћи данима. Генералне замерке су углавном на мало информација на енглеском, и генерално, занемаривање групе возољубитеља као циљне групе, али уколико је оволико уложено у одржавање експоната и презентацију поставке, то пословно унапређење ка возољубитељима је ситница.
Хвала свим читаоцима на пажњи на сва 4 дела!
Овако би могло да буде и у Београду, да је свести и савести.
ОдговориИзбриши