петак, 3. мај 2013.



MOKRA GORA - Prvi „Železnički biznis forum“ okupio je tokom vikenda u Mokroj Gori stotinu privrednika, predstavnika države, domaćih i međunarodnih kompanija i organizacija - partnera „Železnica Srbije“ u najavljenom restrukturiranju i modernizaciji sistema, presudno važnom za privredni rast. Značajan deo novca za investicije obezbeđen je u optimističnom duhu, pa je poručeno da će posle višedecenijskog propadanja, uz punu podršku Vlade Srbije, tokom narednih sedam godina železnica postati uspešnija i profitabilnija.
  Železnički biznis forum na Mokroj Gori  - Foto D. KARADAREVIĆ

Srpske i ruske železnica potpisaće 22. maja ugovor o kreditu vredan 800 miliona dolara, a dodatnih 15 odsto novca za razvoj železnice obezbediće naša država, pa je ukupna vrednost planiranih poslova 940 miliona. Uz ovaj krovni ugovor biće potpisan i prvi aneks ugovora za radove na deonici Beograd - Pančevo, a početak ovog posla može se očekivati u junu. Tada će početi i poslovi na trasi Ruma - Golubinci, na Koridoru 10, koji je zbog mogućeg profita najveći prioritet u narednom periodu.

Na Koridoru 10 biće započeta gradnja šest deonica dužine 110 kilometara, kao i deonice Stara Pazova - Novi Sad. Uslediće obnova pruge Beograd - Bar i nabavka 26 dizel-kompozicija iz Rusije.

SADAŠNjA SUMORNA SLIKA PRE iznošenja velikih planova, opisano je sadašnje stanje železnice: profit odlazi zemljama oko nas jer je zbog neodržavanja došlo do smanjenja brzine na prugama i drastičnog pada propusne moći na našim trasama. Trpi transportni saobraćaj, a istovremeno opada i broj putnika, dok konkurencija na Koridorima 10 i 4 jača.

Izgradnja stanice Prokop biće nastavljena ove godine novcem od kuvajtskog kredita, a od češkog zajma biće urađena elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad na Koridoru 10.

- Imamo potpunu podršku Vlade Srbije. Na nama je odgovornost da pažljivo utrošimo narodne pare i da rezultati budu jasno vidljivi za tri godine, a da za sedam godina imamo novu železnicu kojom ćemo se ponositi. Pravo na grešku nemamo. Dok ne stignu novi vozovi, dok se grade nove trase, moramo rekonstruisati ono čime već raspolažemo - naglasio je generalni direktor ŽS Dragoljub Simonović. - Od 1. januara sledeće godine imaćemo i novu, funkcionalniju unutrašnju organizaciju železnice.

- Mnogobrojni poslovi koji će stanje popraviti, već traju, do kraja godine raspisaćemo i tender za obnovu infrastrukture vredan 195 miliona evra, a još nije definisan izvor finansiranja za uspostavljanje novog telekomunikacionog i informatičkog sistema na našim trasama, vredan 24 miliona evra - kaže Predrag Janković, izvršni direktor „Železnica Srbije“.

S obzirom na velike najavljene investicije, razumljivo je zašto je prvi „Železnički biznis forum“ privukao i kompanije iz Rusije, Italije, Češke, Kine...

SADAŠNjA SUMORNA SLIKAPRE iznošenja velikih planova, opisano je sadašnje stanje železnice: profit odlazi zemljama oko nas jer je zbog neodržavanja došlo do smanjenja brzine na prugama i drastičnog pada propusne moći na našim trasama. Trpi transportni saobraćaj, a istovremeno opada i broj putnika, dok konkurencija na Koridorima 10 i 4 jača.


N. JANKOVIĆ | 28. april 2013.
Vest preuzeta sa portala: www.novosti.rs


0 коментара:

Постави коментар